Ehdin jo ilahtua lupaavasti alkaneesta talvesta, mutta sitten tulikin taas lämpimämpää ja kaikki lumi suli pois. Syksyn aikana minulle on tarjottu pähkinää purtavaksi

1078046.jpg

sekä solmuja auottavaksi

1078047.jpg.

Viime aikoina ikävänä kura-aikana olen myös alkanut saada ihmisiltäni palvelua, jossa nostan tassun heidän ojentamalleen pyyhkeelle ja suloiset tassuni pyyhitään. Saatko sinä koskaan näin hyvää palvelua?

Viikko sitten omistajani veivät minut päiväkävelyllä käymään kotimme lähellä olevassa paikassa, jossa olen ennenkin harvakseltaan vieraillut. Tällä kertaa vastassa oli täti, jonka tapasin viime keväänä samassa paikassa, kun minulla oli ollut pissaongelmia. Hah, tällä kertaa se täti vain pyyteli tassuani, käänteli etujalkojani ja piteli sellaista hassua letkua ja metallikappaletta rinnallani. Olikohan se vähän hupsu... Minä sitten haistelin sen hiuksia siinä ohimennessä. Lopuksi täti alkoi rapisutella hyllyllä jotain, joka kuulosti aivan possunkorvapussilta. Olin kyllä hiukan pettynyt, kun hän sen jälkeen vain koski pikaisesti peräpäähäni, minkä jälkeen siirryin äitini ja isäni kanssa paikan aulaan odottelemaan.

En tiedä, mitä odottelimme, mutta kovasti minua kuitenkin alkoi siinä nukuttaa. Isäni taisi jossain vaiheessa lähteä pois, mutta olin niin kertakaikkisen väsynyt, etten jaksanut haikailla hänen peräänsä. Kun olin melkein vaipumassa uneen, se aikaisemmin mainitsemani täti otti toisen tädin kanssa minusta kiinni ja kantoi minut paikan takahuoneeseen. No, samapa se minulle oli missä nukuin. Otinkin aika hyvät nokoset siinä ja heräillessäni omistajani olivat vierelläni ja silittelivät minua. He katselivat tädin kanssa joitain mustia kalvoja ja puhelivat, että ei sillä mitään nivelrikkoa ole ja että odotellaan tuloksia Kennelliitosta muutama viikkoa.

Pääsinkin kävelyltä kotiin autolla. Olinkin vielä niin väsynyt, että kotonakaan en jaksanut kunnolla leikkiä. Nukuttelin siinä sitten koko loppupäivän. Yöllä kuitenkin muistin minulla nuoltavaksi annetun kermapurkin ja samalla reissulla kävin juomassa aiiimo annoksen raikasta vettä.