Heippa kaverit!

Aika on kulunut siivillä, eikä äiti ole millään suostunut kirjoittelemaan tänne juttuni, vaikka usein hänelle sitä yritän ehdottaa hänen istuessaan pöydän ja sen ihme ruudun edessä. No, nyt kuitenkin sain hänet innostumaan.

Kevät ja kesä ovat kuluneet mukavasti. Minulla on tainnut olla tähän mennessä 4 tai 5 punkkia. Olen pitänyt vihreää pantaa, mutta kai se pelkkä koriste on vain, vaikka sitä punkkipannaksi taidetaan kutsuakin.

Pari viikkoa sitten olin nöffikavereitteni kanssa Kaupissa metsäkävelyllä. Lisäkseni siellä oli Ruffe, Rölli sekä Eemeli, joka olikin ihan uusi tuttavuus minulle. Hän oli kodinvaihtajanöffi. Mitä mahtaa tarkoittaakaan?

Minustakin tulee syyskesällä "kodinvaihtajanöffi". Isä ja äiti kävivät joitain viikkoja sitten parikin kertaa vierailemassa useiden eri ihmisten kodeissa ja taisivat löytää minulle uuden kodin. Se sijaitsee Hervannassa kuten nykyinenkin. Suurin ja ikävin muutos taitaa olla, että joudun luopumaan omasta kesähuoneestani, parvekkeesta! Tosin saan omaa lääniä silminkantamattomiin asti. Saa nähdä kuinka minun annetaan siellä olla, koska nykyäänkin on ollut välillä hieman neuvotetteluja parvekkeella olosta!

Niin, kyllä isä ja äitinkin muuttavat kanssani uuteen kotiini. Luulin jo alkuun, että he jättävät minut tänne nykyiseen kotiin, mutta minut on viime aikoina viety useasti pois kotoa ja poissa ollessa on vieraiden hajujen perusteella käynyt joitain ihmisiä kodissani tietämättäni! Mummon ja vaarin hajun tunnistan, mutta he eivät täällä ole käyneet. Pienessä päässäni olen tullut siihen tulokseen, että joku aikoo muuttaa tänne. Mutta sitä en kyllä tiedä, milloin! Toivottavasti ehdimme vaihtaa kotia ennen sitä, vaikka ei ne uudet ystävät yleensä pahitteeksi ole.

1741842.jpg

Ainiin, ystävälleni Bambille kävi hieman huonosti. Häneltä tippui lakki päästä. Pystyisitkö auttamaan sen takaisin Bambin päähän? Minulla kun on hieman liian korkeet kädet siihen...